2020-2021 SOSYAL DAYANIŞMA
ve YARDIMLAŞMA KULÜBÜ
YILLIK ÇALIŞMA
PLANI
OKULUN
ADI : ......................................... LİSESİ
KULÜBÜN
ADI: SOSYAL DAYANIŞMA ve YARDIMLAŞMA KULÜBÜ
ÖĞRETİM YILI : 2020-2021
AY |
HAFTA |
KAZANIM |
YAPILACAK ETKİNLİKLER |
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR |
EYLÜL |
1 |
Sosyal etkinliklerin önemini kavrayabilme |
1) Okul
genelinde kulübe seçilen öğrencilerin belirlenmesi 2) Sosyal
yardımlaşma, dayanışma ve çocuk esirgeme Kulübü tüzüğünün hazırlanması 3)
Kulüp Faaliyetlerinin belirlenmesi ve yıllık çalışma
planının hazırlanması 4) Kulüp
yönetim kurulu oluşturulması |
|
2 |
Sosyal etkinliklerin önemini kavrayabilme İldeki Sosyal Hizmetler hakkında bilgi edinebilme |
1)
Kulüp çalışma gruplarının oluşturulması 2) Genel
kurul toplanma tarihinin belirlenmesi belirlenen tarihte toplantının
yapılması 3) Yönetim
kurulunun seçilmesi 4) Denetleme
kurulunun seçilmesi 5) Okulda
ihtiyaç sahibi olan öğrencilerin tespit edilmesi Toplum Hizmeti: Okuldaki ihtiyaç sahibi öğrenciler için kırtasiye
malzemesi veya okul kıyafeti temin edilmesi |
|
|
EKİM |
1 |
Sosyal etkinliklerin önemini kavrayabilme |
İldeki Sosyal Hizmetler hakkında bilgilendirme |
Dünya Çocuk Günü (1 Ekim) |
2 |
Fakirliğin giderek
arttığı Dünyamızda Sosyal dayanışmanın nasıl geliştirileceğini anlatma |
|
|
|
3 |
Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü nün faaliyetlerini belirleyebilme Fakirliğin giderek
arttığı Dünyamızda Sosyal dayanışmanın nasıl geliştirileceğini anlatma |
Toplum
Hizmeti:Okuldaki ihtiyaç sahibi öğrencilere yardım yapılması |
|
|
4 |
Sosyal sorumluluk bilincini geliştirebilme |
Cumhuriyet
Bayramı haftasında tarihimizde Sosyal yardımlaşma ve dayanışma örneklerinin
anlatılması |
Cumhuriyet Bayramı (29 Ekim) |
|
KASIM |
1 |
Sosyal sorumluluk bilincini ve değerlerimizi geliştirebilme |
Toplum
Hizmeti:Okuldaki ihtiyaç sahibi öğrencilere yardım yapılması |
|
2 |
Tarihimizde sosyal yardımlaşma ve Dayanışmanın öneminin
örneklerle anlatılması |
Atatürk’ün sosyal
dayanışma ve yardımlaşma ile ilgili çalışmaları hakkında bilgi verilmesi |
Atatürk Haftası (10–16 Kasım) |
|
3 |
Sosyal sorumluluk bilincini geliştirebilme |
Toplum Hizmeti :İHH Her Sınıfın Bir Yetim Kardeşi Var
Kampanyasının sonlandırılması kumbaraların teslimi |
|
|
ARALIK |
1 |
Başkalarına ve
kendine güvenebilme, kendini anlayabilme
kabul ettirme |
3 Aralık Dünya Özürlüler Günü ile ilgili farkındalık
oluşturma |
3 Aralık: Dünya
Özürlüler Günü |
2 |
Sosyal sorumluluk bilincini geliştirebilme |
Toplum
Hizmeti:Okuldaki ihtiyaç sahibi öğrencilere yardım yapılması |
|
|
3 |
Kendi kabiliyetlerini tanıma ve onları geliştirici
yönde kullanma çevre problemleriyle
ilgilenme |
|
|
|
4 |
Kendi kabiliyetlerini tanıma ve onları
geliştirici yönde kullanma çevre
problemleriyle ilgilenme Demokratik Hak ve Özgürlükler ile BM Engelli Hakları Sözleşmesi
hakkında bilgi edinebilme |
10 Aralık gününü
içine alan hafta: İnsan Hakları Ve Demokrasi Haftası |
10 Aralık gününü
içine alan hafta: İnsan Hakları Ve Demokrasi Haftası 10 Aralık: Dünya
İnsan Hakları Günü |
|
5 |
Grupta verilen ödevleri tamamlamak için istekli
çalışabilme ve guruba karşı sorumluluk duyabilme. |
Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma ile ilgili kurumlar
hakkında bilgilendirilme |
|
|
OCAK |
1 |
Fakirliğin giderek
arttığı Dünyamızda Sosyal dayanışmanın nasıl geliştirileceğini anlatma |
Toplum Hizmeti:Okuldaki
ihtiyaç sahibi öğrencilere yardım yapılması |
|
2 |
Araç ve gereçleri
gününde sırasında ve ekonomik olarak kullanmayı öğrenme |
|
|
|
3 |
Okula katkı
sağlama, yardımlaşma ve dayanışma |
|
|
|
ŞUBAT OCAK |
1 |
Sosyal sorumluluk bilincini geliştirebilme |
1. Genel kurulun
toplanması. 2. Alınmış
kararların gözden geçirilmesi. Toplum
Hizmeti:Okuldaki ihtiyaç sahibi öğrencilere gıda yardımı yapılması |
|
2 |
Kendi kabiliyetlerini tanıma ve onları
geliştirici yönde kullanma çevre
problemleriyle ilgilenme Araç ve gereçleri
gününde sırasında ve ekonomik olarak kullanmayı öğrenme. |
Uygulanacak yöntem
ve yapılacak çalışmaların karara bağlanması. Alınan kararların
uygulanması |
|
|
3 |
Çevresine ve başkalarına karşı duyarlı olabilme |
|
|
|
MART |
1 |
Tartışma becerilerinin geliştirilmesi. Seçilen Sosyal
yardımlaşma ve dayanışma vakıfları ile
ilgili tanıtım yapılması |
Toplum
Hizmeti:Okuldaki ihtiyaç sahibi öğrencilere yardım yapılması |
|
2 |
Doğal afetlerde yardımlaşma ve dayanışmanın önemini
kavrayabilme |
|
|
|
3 |
Öğrenciler arasında yardımlaşma ve dayanışma alışkanlığını
geliştirebilme |
|
|
|
4 |
Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma kurum ve kuruluşların ziyaret edilmesi |
|
(18-24 Mart) Yaşlılar Haftası |
|
5 |
Çevresine ve başkalarına karşı duyarlı olabilme |
|
|
|
NİSAN |
1 |
Öğrenciler arasında yardımlaşma ve dayanışma alışkanlığını
geliştirebilme |
Toplum
Hizmeti:Okuldaki ihtiyaç sahibi öğrencilere
yardım yapılması |
|
2 |
Öğrenciler arasında yardımlaşma ve dayanışma alışkanlığını
geliştirebilme |
Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma ile ilgili kurumlar
hakkında bilgilendirilmesi |
|
|
3 |
Öğrenciler arasında yardımlaşma ve dayanışma alışkanlığını
geliştirebilme |
|
Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı(23 Nisan) Kut’ul Amare Zaferi |
|
MAYIS |
1 |
Yardımlaşma ve duyarlı davranış sergileme Başkalarına ve
kendine güvenebilme, kendini
anlayabilme kabul ettirme |
Ülkemizdeki Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma durumunun öğrencilere
aktarılması |
3 Aralık: Dünya
Özürlüler Günü |
2 |
BM Engelli Hakları Sözleşmesi hakkında bilgi edinebilme |
Engellilerle ilgili bilgilendirme
ve engellilere yönelik tehlikelerin neler olabileceği ve bunlardan korunma
yolları hakkında bilgi verme |
Engelliler Haftası (10-16 Mayıs) |
|
3 |
Öğrenciler arasında yardımlaşma ve dayanışma alışkanlığını
geliştirebilme |
Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup
değerlendirilmesi |
Atatürk’ü Anma Gençlik Ve Spor Bayramı (19 Mayıs) |
|
4 |
Grupta
verilen ödevleri tamamlamak için istekli çalışabilme ve guruba karşı
sorumluluk duyabilme. |
Yönetim kurulunun toplanması Yapılacak faaliyetlerin tartışılması Yapılacakların karara bağlanması Genel kurul faaliyetlerinin gözden geçirilmesi |
|
|
HAZİRAN |
1 |
Değerlendirme çalışmaları |
Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup
değerlendirilmesi |
|
2 |
Değerlendirme çalışmaları |
Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup değerlendirilmesi |
|
|
3 |
Değerlendirme çalışmaları |
Sosyal kulüple ilgili formların doldurulup
değerlendirilmesi |
|
21/09/2020
....................... Öğretmeni ........................................ Öğretmeni Okul
Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder