2012 2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI …………………….KTML. YILSONU ZÜMRE
BAŞKANLARI TOPLANTI TUTANAĞI
GÜNDEM MADDELERİ:
1. Açılış ve yoklama.
2. Bir önceki toplantıda alınan
kararların değerlendirilmesi;
-Ortak sınavların üç haftaya
dağıtılması,
- Sınav salonlarının
belirlenirken öğrencilerin farklı sınıflarda sınavlara girmelerinin sağlanması,
-Uygulama sınavlarının en son
yapılması,
- Sınav gözetmenlerinin
dikkatli olması,
- Projeksiyon sınıfının
belirli bir plan dahilinde kullanılması,
- Sorunlu öğrencilerin olumlu
davranışlarını pekiştirmek için bu davranışlarının ödüllendirilmesi,
-Test çözme teknikleri ile
ilgili seminer verilmesi,
3. Okulumuzdaki yapılan eğitim ve
öğretim faaliyetlerinin ve öğretmenler arasında yapılan bilgi paylaşımlarının
değerlendirilmesi;
4. 2. Dönemde yapılan Ortak
sınavların uygulanış biçimlerinin değerlendirilmesi;
5.Ders programlarının
uygulanışında izlenen yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi;
-Ders
araçlarından, laboratuarlardan, atölyelerden ve kütüphaneden planlı olarak
faydalanılması;
-Okul genelinde kullanılan alanların işlerlik
kazandırılmasına yönelik yapılan çalışmaların değerlendirilmesi;
-Yapılan yarışmaların
değerlendirilmesi;
6. Öğrenci başarı durumlarının
değerlendirilmesi;
7. Öğrencilerimizin devamsızlık
durumları, eğitim durumları ve gelişimlerini izleyebilmek adına yapılan
çalışmaların değerlendirilmesi;
8. Öğrenme güçlüğü çeken
öğrenciler ile öğrenme güçlüğü çekilen konular ile ilgili yapılan çalışmaların
değerlendirilmesi;
9. Dilek ve temenniler, kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1.Okul müdür yardımcısı .........
açılış konuşmasıyla toplantıyı başlattı. Yapılan yoklamada ........’ın
raporlu olduğu tespit edildi..
2.a. Ortak sınavların üç haftada yapılmasının
başarı yüzdelerini arttırdığı görüldü.
b. Öğrencilerin kendi sınıflarında sınava girmesi olumlu bulundu. Ders
öğretmenlerinin sorumluluğunu arttırdı fakat öğretmene külfetti olduğu
belirtildi.
c. .........., İlçe zümre toplantısı kararlarında alındığı gibi
uygulamalı sınavlar karar doğrultusunda yapıldığını ve herhangi bir sıkıntı
yaşanmadığını belirtti.
d. ...................., gözetmenlerin daha dikkatli olması uyarısı sayesinde
okulun gerçek başarı oranının ortaya çıktığını belirtti ancak öğrencilerin bu
durumdan rahatsız olduğunu ekledi.
e.................... söz alarak Projeksiyon sınıfının düzenli olarak
kullanılması öğrencinin başarısını arttırdığını ancak yoğunluk nedeniyle
sınıfın yeterli gelmediğini belirtti ve seneye Akıllı tahta gelmeyecekse Projeksiyon
sayısının arttırılmasını tüm öğretmenler adına istedi.
f. ................. Sorunlu
öğrencilerimize görev vererek özgüvenleri ve aitlik duyguları arttırıldı ve olumlu davranışları
pekiştirilerek ödüllendirildiğini belirtti. Rehber öğretmenimiz ......................... da
kimi öğrencilerin sözlü notlarıyla kimi öğrencilerin de hediye verilmişi gibi
pekiştireçlerle olumlu davranışları arttırıldı dedi.
g. ................. 9 ve 10. Sınıf öğrencilerine test çözme teknikleriyle
ilgili seminer verilerek öğrencilerin ders başarıları arttırıldığını belirtti.
3. .................... Okulumuzdaki
yapılan eğitim ve öğretim faaliyetlerinin ve öğretmenler arasında yapılan bilgi
paylaşımlar sonucunda öğrencilerin derse hazırlıksız geldiği, alt yapı eksikliği, meslek lisesi oluşumuz ve
ilgisizlik öğrencilerin başarısını etkiledi. Bu sorunlar öğrencilere sorumluluk
verilerek, sunumlar yaptırılarak ve grup çalışmalarıyla başarının arttırılmaya
çalışıldığını söyledi.................. söz alarak öğretim faaliyetleri sonucunda
öğretmenler arasında yapılan bilgi paylaşımının anlık olması nedeniyle yararlı
olduğunu ifade etti. Paylaşımın gelecek sene de devam etmesini istedi.
4................ İlk dönem yapılan
sınavlardan farklı olarak sınıflarda öğrenci değişimi yapılmamış ancak öğretmen
değişimi yapılması ve dikkatli olması konusunda uyarılması ölçme başarısını
arttırmıştır.
5. ................ ve ....................... söz alarak projeksiyon sayesinde eğitim programının görselliğini arttırıldığı
ve başarının yükseldiğini belirtti. ........ ses sistemi olmadığı için
öğrencilerin müzik kültürlerinin geliştirilemediğini ifade etti. .............. internet ve projeksiyon un
yetersiz olması nedeniyle görsel sanatlar dersinin işlenişinde görsel anlamda
sıkıntı yaşadığını ifade etti. ..................... söz alarak genel olarak meslek
dersi öğretmenleri adına şenlik ve kermesler için yapılan uygulamalarla
öğrencilerin bilgi ve becerilerinin arttığını ve deneyim kazandıklarını
belirtti. Beden eğitimi öğretmeni ...................... spor kulübü faaliyetlerinin
derslerin işlenmesinde herhangi bir sıkıntı olmadığını fakat spor salonunun tek
başına bir sıkıntı olduğunu belirtti. Okul müdür yardımcısı .................... okulumuzda
boş bulunan alanların işlerlik kazanmasına yönelik olarak kütüphanenin
yanındaki boş alanın sergi alanı olarak düzenlendiğini, alt kat girişinde
bulunan boşlukların masa tenisi ve dart spor faaliyetleri için düzenlendiğini,
bahçemizdeki boş alanın bocce sahası olarak düzenlendiğini, ikinci katta boş
olarak bulunan idari odanın uygulamalı derslerde yapılan etkinliklerin yıl
sonunda sergilendiği alan olarak kullanıldığını ifade etti.
Yapılan yarışmalarda ;Kutlu doğum haftası için yapılan yarışmalarda
okulumuz edebiyat öğretmeni ..........................’ın çalıştırdığı öğrencimizin
bölge birincisi ilçe 2.si olduğunu ifade etti.9 ve 10. Sınıflar için ayrı ayrı
bilgi yarışması yapıldığını ....................... ifade etti, .......................
sınıflar arası voleybol ve badminton müsabakalarının yapıldığını ifade etti.
....................... Öğretmenler ve öğrenciler arası masa tenisi turnuvasının
düzenlendiğini belirtti. ..................... ise okul ve il çapında oryantiring müsabakalarına katılımın sağlandığını belirtti. .................... ise öğrenci ve velilerle birlikte anne kız yemek turnuvası yapıldığını
belirtti. Tüm bu yarışmaların yapılan ödül törenleriyle taçlandırıldığı
toplantıya katılan tüm öğretmenler tarafından ifade edildi.
6. Tüm zümre başkanları kendi
zümrelerine ait öğrenci başarı durumlarını sınıf bazında okudular. Yaşanılan
sıkıntıları ders kesim raporlarında yazdıklarını belirttiler.
7. ......................... söz alarak
okulumuzda devam devamsızlık iyileştirme ekibi, BAHEK ve dilek öneri
guruplarının kurulduğunu ve iş birliği içerisinde çalışarak hem devam
devamsızlık hem de başarı durumları konuşunda öğrencilerde ilerleme
gözlendiğini belirtti. ...................... söz alarak gerek devam devamsızlık olsun
gerekse öğrenci başarılarının değerlendirilmesi olsun her türlü durumun veliye
sms yoluyla iletilmesinin başarıyı pekiştirdiğini ifade etti.
8. Okul rehber öğretmenimiz
............................... söz alarak okulumuzda iki tane kaynaştırma öğrencisi olduğunu
bunların bir tanesiyle ilgili BEP planı hazırlama çalışması yapıldığını ve bu
öğrenciye ayrı sınav yaparak plan doğrultusunda değerlendirildiğini söyledi.
Plan doğrultusunda hedeflenen kazanımlara ulaşıldı.
9.Fizik kimya biyoloji dersi
öğretmenleri adına .......................... derslerini laboratuvarda yapmak
istediklerini ancak fiziki şartların sağlanamamasından dolayı bunu
gerçekleştiremediklerini belirtti. Bunun için önümüzdeki yıl gerekli önlemin
alınması gerektiğini ekledi. Din Kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmeni ................................
dersiyle ilgili uygulama yeri ( mescid ) ihtiyacı olduğunu belirtti. Okul müdür
yardımcısı ............................. bakanlığın gelecek yıl tüm teknik alt yapıyı
tamamlayacağını umut ettiğini ve bu yılki başarılı ve uyumlu çalışmalarından
dolayı tüm zümreleri tebrik ettiğini belirterek iyi niyet temennisiyle
toplantıyı sonlandırdı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder