2012–2013
ÖĞRETİM YILI ............................................................ LİSESİ TARİH
DERSLERİ VE SEÇMELİ DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ SENE SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ
TOPLANTI TUTANAĞI
Karar
No: 4
Toplantı Tarihi: 19.06.2013 Çarşamba
Toplantı Tarihi: 19.06.2013 Çarşamba
Toplantı
yeri: Öğretmenler Odası
Toplantı Saati: 11:00
Toplantı Saati: 11:00
Zümre
Başkanı: ............................
Toplantıya Katılanlar: ...................., .....................
Toplantıya Katılanlar: ...................., .....................
GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış ve Yoklama
2. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun okunması
3. Bir önceki zümre kararlarının incelenmesi
4. Atatürkçülük konularının derslerde işlenilmesinin görüşülmesi
5. Başarı durumunun değerlendirilmesi ve başarıyı artırma tedbirlerinin
görüşülmesi
6. Öğretim Teknik ve Yöntemlerinin görüşülmesi
7. Ölçme ve Değerlendirme konusunun görüşülmesi
8. Dönem ödevlerinin görüşülmesi
9. Yıllık planların programa uygunluğunun görüşülmesi
10. Ders araç ve gereçlerinin kullanımı
11. 2012-2013 Eğitim ve Öğretim yılı konu bitirme durumunun görüşülmesi
12. Dilek ve Temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. Açılış ve yoklama:
19.06.2013 tarihinde yapılan sene sonu zümre öğretmenleri toplantısı zümre
başkanı .................... hayırlı ve verimli geçmesi dileğiyle açılmıştır.
Toplantıya tüm zümre öğretmenlerinin katıldığı görülmüştür.
2. Türk Milli Eğitimi’nin amaçları:
Türk Milli Eğitimi’nin amaçları 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’ndan
ve 1790 sayılı Tebliğler Dergisi’nden zümre başkanı ........................... tarafından
okunmuştur.
3. Bir önceki zümre tutanaklarının görüşülmesi:
II. Dönem zümre tutanakları incelendi. Alınan kararlar ...............................
tarafından okundu. Alınan kararlara zümre öğretmenlerinin titizlikle uyduğu ve
başarıyla uygulandığı görüldü.
4. Atatürkçülük konularının derslerde işlenilmesinin görüşülmesi:
Atatürk İlke ve İnkılâpları ile ilgili konuların yıllık planlara 2488
sayılı Tebliğler
Dergisi ve azınlıkla ilgili konuların da 2538 ve 2539 sayılı Tebliğler
Dergisinde belirtildiği şekilde yansıtıldığı görülmüştür.
5. Başarı durumunun değerlendirilmesi ve başarıyı artırma tedbirlerinin
görüşülmesi:
.............................. ;
girdiği sınıfların başarı yüzdelerini belirtti:
Tarih derslerindeki başarı oranı;
9 MLA-% 70
9MLC -%57
9MLD- %53
9MLE -%64
9MLF- %75
10-A -%62
10-F-%73
10-G-%71
Seçmeli Demokrasi ve İnsan Hakları dersinde başarı oranı;
9ATL-A-%100
9 ATL-B-%100
9MLB-%100
9MLC-%100
9MLD-%100
...........................; girdiği sınıfların başarı yüzdelerini belirtti:
Tarih derslerindeki başarı oranı;
9 ATL-A-%100 10 MLB-%95
9ATL-B-%100 10 MLC_%85
9 ATL-C-%100 10 MLD-%100
9 ATL-D-%100 10 MLE-%100
9 ATL-E-% 87
9 ATL-F-% 96
9MLB-%100
Seçmeli Demokrasi ve İnsan Hakları
dersi başarı oranı;
9 ATL-G-%100
9MLE-%70
9MLF- %80
................................... girdiği sınıflardaki başarı oranlarını belirtti;
Tarih derslerindeki başarı oranı;
9 ATL-G-% 96
9 MLB-%100
Seçmeli Demokrasi ve İnsan Hakları dersi başarı oranı;
9 MLA-%100
Ancak bu başarı durumunun sınıf
seviyelerine ve şubelere göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Başarının değerlendirilmesi konusunda söz alan ....................... 9. Sınıflar meslek
bölümlerinde başarı durumunun genel
olarak düşük olduğunu belirtmiştir. Seviyelerinin oldukça düşük olduğu bu
yüzden, bu başarısızlığın giderilmesi için de sınıf seviyelerine göre soru
sorulmasının başarıyı arttıracağını vurgulamıştır.
Bu konuda söz alan .......................... ise derslerde öğretmenlerin ortak tutum ve
davranış sergilemelerinin de başarıyı arttıracağını belirtmiştir.
........................... ise başarısız olan öğrencilere başarabileceği görev ve
sorumluluklar yüklemenin de başarıyı arttıracağını vurgulamıştır.
............................ ise öğrencilere çalışma ve öğrenme becerileri, problem çözme
ve karar verebilme becerilerinin kazandırılmasının da başarıyı arttıracağını
vurgulamıştır.
6. Öğretim Teknik ve Yöntemlerinin görüşülmesi:
Tarih dersleri işlenirken anlatım, soru-cevap, tartışma, rol oynama,
örnek olay, beyin fırtınası, münazara gibi yöntem ve tekniklerin
kullanılabileceği değerlendirilmiştir. .........................; özellikle tarih
derslerinde görselliğin çok ilgi çekici olduğunu, teknolojik olarak görsel ders
işlemede sıkıntı çekildiğini, fakat akıllı tahtalar gelirse daha keyifli ve
başarılı olunabileceğini söyledi. Öğrencilerin derse hazırlıksız gelmeleri ders
başarısını düşürmekte, bu yüzden hazırlık yapmalarını gerektiren ödev soruları
verilmesi gerektiği belirtildi.Fakat ödevler verilse bile ısrarla çalışmayan
öğrencilerin varlığı başarıyı olumsuz etkilemiştir.
7. Ölçme ve Değerlendirme konusunun görüşülmesi:
(01.02.2007 / 26421 RG) de belirtilen sınav yönetmenliğine göre
haftalık ders saati 2 olan Tarih 9 ve 10. Sınıf dersleri ile S. Demokrasi
derslerinde her dönem iki yazılı yapıldı. Yine bu sınav yönetmeliğe göre yazılı
tarihleri en az bir hafta önceden duyurulmuş ve değerlendirme sonuçları en geç
iki hafta içerisinde okunmuştur.
Sözlü notları:
(Değişik 19.10.2005 / 25971 RG) de belirtilen sınav yönetmenliğine göre bir
dönemde öğrencilere her dersten en az bir sözlü sınav puanının verilmesi esas
alınmıştır. Dersin özelliğine göre ve imkânlar ölçüsünde daha çok sözlü puanlar
verilebileceği de değerlendirilmiştir. Sözlü sınav için başlı başına bir ders
saati ayrılamayacağı ve sözlü puanların öğrencilerin sosyal etkinliklerdeki
çalışmalara, derse hazırlıklı gelmelerine, ders içindeki etkinliklere
katılmalarına vb. esaslara göre uygulama yapılması kararlaştırılmıştır.
8. Dönem ödevlerinin görüşülmesi:
Yıllık ödevler:
2300 sayılı Tebliğler Dergisi’ndeki ödev yönetmeliğine göre yıllık ödevler
ilk iki ay içerisinde verilmiş ve nisan ayının ikinci haftasından itibaren
toplanmıştır.Ödevlerin ay ay takibi yapılarak öğrencilere yönlendirme
yapılmıştır.Zümredeki değerlendirme ölçütlerine göre de değerlendirme yapılarak
not verilmiştir.
9. Yıllık planların programa uygunluğunun görüşülmesi:
Yapılan zümre toplantısında zümre öğretmenlerinin girdiği dersleri yıllık
planlara uygun olarak işledikleri ve konuları bitirdikleri tespit edilmiştir.
10. Ders araç ve gereçlerinin kullanımı:
Ders araç ve gereçleri:
Bu konuda ............................ tarih derslerinde kullanılacak araç ve
gereçlerin öğrencilere duyurulmasının, tanıtılmasının ve bu araç ve gereçleri
kullanmanın önemini vurgulamıştır. Bu doğrultuda tarih dersleri için gerekli
olan araç ve gereçlerin kullanılması kararlaştırılmıştır.Ayrıca Seçmeli
Demokrasi ve İnsan Hakları Ders kitabının geç gelmesi ve gelen kitapların da
her sıraya bir tane düşecek şekilde olması başarıyı olumsuz etkilemiştir. Hatta
bazı sınıflarda hiç kitap olmadığı için dersin işlenişi sıkıcı ve sıkıntılı ve
başarıyı olumsuz etkileyen bir durum olmuştur.Seneye bu ders kitaplarının kişi
başına bir tane düşecek şekilde olması konusunda çalışma yapılması gerektiği
belirtildi.
11. 2012-2013 Eğitim ve Öğretim yılı konu bitirme durumunun görüşülmesi:
Tarih grubu zümre öğretmenlerinin 2012-2013 Eğitim - Öğretim yılı sonunda
okul idaresine verecekleri konu bitirim raporlarından alınan verilere göre
konuları müfredat programlarına uygun olarak işledikleri ve bitirdikleri tespit
edilmiştir.
12. Dilek ve Temenniler:
Zümre Başkanı ................ yıl sonu zümre toplantısının hayırlı
olması dileğiyle kapatıp iyi tatiller dilemiştir.
Tarih
Öğretmenleri:
..................................... ............................................. ...............................
19/06/2013
UYGUNDUR
OKUL MÜDÜRÜ
Yorumlarınızı bekliyorum.
YanıtlaSil