12 Ara 2008

10 Aralık İnsan Hakları Haftası Konuşma Metni

Sayın Müdürüm, Değerli öğretmenlerim Kıymetli misafirler sevgili arkadaşlar;

İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını geliştirmek, insanın insan olmak haysiyeti ile sahip olması gereken hakların hepsine " İnsan Hakları" denir. Bugün burada 10 Aralık Dünya İnsan Hakları haftasının 60. yılını kutlamak üzere toplanmış bulunuyoruz.Dile kolay, tam 60 yıl...

60 yıl önce bugün kabul edildi İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi...

Şimdi "60. Yıldönümünde Dünya İnsan Hakları Günü adlı konuşmasını yapmak üzere" ....................... davet ediyorum.

-Dünyanın fiilen bir yerinde rahatsızlık varsa "Bana ne " dememeliyiz. Böyle bir rahatsızlık varsa tıpkı kendi işimizde olduğu gibi onunla ilgilenmeliyiz. (Mustafa Kemal Atatürk)

İnsan Hakları Evrensel Bildirgesini okumak üzere .................................................... Davet ediyorum.

- Başkasına kötülük eden, kendisine etmiş olur. (Hz.Muhammed)
"Demokrasi" adlı şiirini okumak üzere .................................................... Davet ediyorum

-Eğer devamlı barış isteniyorsa insan kitlelerinin durumlarını iyileştirecek uluslar arası tedbirler alınmalıdır. İnsanlığın tamamının mutluluğu, açlık ve baskının yerine geçmelidir. Dünya vatandaşları haset, aç gözlülük ve kinden uzaklaşacak şekilde eğitilmelidir. (Mustafa Kemal Atatürk)

Atatürk'ün insan hak ve hürriyetine verdiği önem hakkında bilgi vermek üzere .................................. Davet ediyorum.

- Müslüman, diğer müslümanın elinden ve dilinden emin olduğu kimsedir.( Hz Muhammed)

İnsan hakları adlı şiiri okumak üzere............................................... davet ediyorum.

-Bir tek kişiye yapılan haksızlık, bütün topluluğa yönelmiş gibidir. (Montesquieu)

Haklarımızın Ne Kadar Farkındayız adlı yazıyı okumak üzere ............................... Davet ediyorum.

-Adil olmayan millet özgür de olamaz. (E.D. Sieys

İnsanlar adlı şiirini okumak üzere ........................... davet ediyorum.
-İnsan, olmadığı şeye sahip olamaz. (Goethe)
Anayasamızda İnsan haklarıyla ilgili maddelerden bahsetmek üzere .............................. davet ediyorum.
-İnsan genellikle başkalarına sürmek istediği çamura bulanır. (Cenap Şahabettin)

"İyilik" adlı şiirini okumak üzere ................................ davet ediyorum.

İnsanca yaşamak ve demokrasinin, insan haklarının zafer kazandığı bir dünyaya sahip olmak için el ele diyor sabırla bizleri dinlediğiniz için teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder